Valla rådjur

går inte bra.

När jag var ute imorse så fick jag syn på ett.

Mina vallhundsinstinkter vaknade och jag tänkte valla ihop det.

Inte för jag vet hur man vallar ett djur men tyckte att det var värt ett försök.

Jag stack snabbt som bara den mot det. I samma stund som jag satt i väg hördes ett högt avgrundsvrål med ordet "neeeeeeeeeej!".......men jag har dåliga öron sa jenny och då kan man inget höra (förklara mer senare). Men rådjuret upptäckte mig och stack till skogs. Tänkte ju inte jaga det, bara valla lite grann!

Husse hade med sig min boll så jag tänkte trösta mig med lite lek istället. Men då höll han på med kraven igen att jag ska sitta stilla tills han säger att jag får springa efter den.

Ganska onödig sysselsättning att sitta still.
Men jag fick den tillsist!
nu måste jag börja gömma mina saker för donna skulle komma upp igen och husse kan man inte räkna med att han hjälper mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0