30 juli

som jag berättade tidigare så har matte varit här ner och vi har tränat för fullt
Om det är kul? Jadå, allt som omfattar något ätbart är roligt tycker jag. Vi ägnar oss åt lite konstiga övningar dock..Matte trampar runt i en pytte-pytteliten cirkel och jag skall trampa efter...när jag trampar med bakbenen trycker Matte på en liten knapp som klickar, en klickarmad bandit ungefär, och sedan får jag korv. Det är det här med bakbenen förstår ni, allt fokus på dem!!!  Jag ser framför mig när vi är på tävling och alla hundar och Mattar står och trampar runt, runt..det gäller förmodligen att trampa på som sjutton med bakdelen, så vinner vi nog. Sedan skall man ju släpa på den där trägrejen också, den väger för övrigt alldeles för mycket. Har SBK egentligen koll på om det är lämpligt att släpa runt på så tunga saker samtidigt som man (herregud) trampar runt med bakbenen och till slut sätter sig så käckt bredvid Matte (heller husse) ,med grejen i munnen förstås. Man måste ju hela tiden TITTA på Matte också fastän hon går med raska steg och stirrar rakt fram. Det blir lite stelt i nacken tycker jag. Det hela är rätt märkligt,men så länge dom är glad,är jag glad.....och man får ju korv, Korv är meningen med livet!

Men kan detta verkligen va bra för oss hundar!?!?!...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0