22juni 2008

Sbk tränar jag med husse tävlingslydnad m.m. med några andra hundar och även med matte tränar jag när hon kommer ner en massa olika saker, det är tänkt att jag och matte skall tävla i detta nämligen. Inte för att jag vet riktigt hur Matte tänkt sig det hela..(hon har ju kurser, prov hela tiden och aldrig här!) men jag kanske skall göra det själv... Nu måste väl ändå Matte vara färdigutbildad....Jag har legat i halland bredvid ytterdörren i hallen och snällt väntat (med jätte söt ansikte....som inte funkar) på att hon ska stanna här i säkert två år nu. Det tar på krafterna.
Hur som helst är det väl bra att ha en Matte som pluggar Hundpsykolog m.m. m.m. 
Hon bör ju rimligen förstå allt jag vill. Eller hur!
Trots all utbildning är jag inte säker på att det funkar faktiskt...för hon förstår inte detta med bättre snurr om man är lite extra rund, att jag vill leka hela tiden, (sova är tråkigt)....Därför väcker jag matte m.m. m.m.
lista är lång på saker som jag vill göra och säger till om men det funkar ju inte alltid och samma gäller nog Elisabeth från min kennel......i alla fall detta med bättre snurr. Inte konstig när dom aldrig har provat!

Herregud, något kan man väl ändå få göra är i livet, lite extra runt magen är skönt när man rullar sig. Det blir bättre snurr då! Katterna få minsann gör vad som helst typ och inga går kurser för dom?!?

Men min husse han har inte pluggat något så att han inte fattar kan man förstå ju.

Dom får nog plugga lite mer tror jag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0