konstiga människor är

Människorna talar mycket om hundspråk och signaler men jag tycker deras språk är mer intressant. Särskilt det här med namn. Trots att jag heter ockra , som ju är ett fint namn kallas jag för en mängd andra saker nuförtiden...tex: "ockrapockra", "bebis", "Dockan" (hur gräsligt är inte detta!), "Fnurpan" (eh...???), "bullen", "Gumman", " Lady", (ni hör, det blir värre och värre...), " fladdermusen", " Lilla Gumman" och sådär håller det på...och sedan förväntas man komma när de ropar ens namn! Tänk om jag nu var lite klent begåvad, hur i hela fridens namn skall jag förstå vad jag heter när de kallar mig för så olika saker? Sedan tillkommer ju alla "kommandon" som: "Hit", "Kom", "Fot", "Sluta"....(den gillar jag inte, ofta sammankopplad med ett missförstånd och Matte/husse ser bister ut). Allt detta är inte lätt att hålla reda på. Jag skulle säkert tjäna pengar på att hålla föredrag för alla hundar i Fjärås, om detta med Människors Språk. kan man köpa mycket grisöron m.m. för man får ju för lite av det nu så Håll utkik efter anslag i Fjärås centrum, jag sätter det rätt långt ned, så även de kortbenta kan se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0