stockholm

Ibland blixtrar husse till och hittar på väldigt trevliga saker som i Tisdags var det dags ännu en gång att åka tåg till Stockholm. Först var det inte så roligt, vi fick åka buss och sedan penneltåg för att hamna på hemska centralstationen i Göteborg. Hur kan människor välja att finnas till på ett sådant ställe? Hur många står still? Man ser bara en massa ben som flyger förbi med jackan eller byxbaken efteråt. Men jag är väl en riktig lantis..gillar inte stan... jag fick vänta på tåget som va jätte försenat men tills va vi på tåget. Fick jag kycklings smörgås m.m. när vi fikade...VOFF! 
och till slut kom vi fram till Stockholm. Där träffade vi matte som väntade på oss. Jag blev SUPER glad!!  Och tycker man Göteborgs centralstation är hemsk så är det inget jämfört med centralstationen i Stockholm......USCH!
Sen fick jag kämpa på med en buss och penneltåg genom alla miljoner ben som flyger förbi till (hur många hundar får stå ut med en Matte utan körkort? Jag känner inte en enda förutom mig..) mormor som gav mig köttbullar. Men först sprang jag runt i hennes nya hus - som Duracell batterier bara går och går -.
Fanns nya människor också att hälsa på men dom va inte så intressanta efter ett tag......dom vill bara titta teve (som husse gör jämt typ!) men mormor va snäll.                             
Matte tränad med mig och jag fick slicka en massa tallrikar.....Det var en rolig tid i Stockholm att skrämma slag på alla 0-åttor. Sen på lördag var det resa hem där jag och husse fick en hel Kupé för oss själv (som syns på korten) med ännu en god fika....mumsigt...VOFF!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0