helgen över

Vi har haft påsk hos oss. Mycket fjädrar och blommor och jag fick en sorts "boll" som jag genast bet sönder. I den fanns det överraskande nog torkad fisk och rökta muskler! Voff!!
Sedan har vi varit hos Farmor (= köttbullar och korv) och Mormor(= lax rester på fat med något tovigt grönt, som jag faktiskt spottade ut). Ibland är det sådana här helger med mina människor. Alla skall plötsligt hälsas på och det (till min stora glädje) äts väldigt mycket. Efteråt blir de onormalt stillsamma och sänder ut massor av lugnande signaler (varför förstår jag inte) i form av suckar, stön och gäspningar. De tar sig också på magen, särskilt Husse. Då brukar jag vifta med kännande på svansen och lägga huvudet på hans knä. Det verkar hjälpa. Sen fick jag ett påskägg med godis och leksak. men varför måste jag ha två öron till?? tycker jag hör redan bra med dom jag har och dom verkar ju inte ens fungera.

image10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0