KORS I TAKET !!!

Idag när jag surfade lite upptäckte jag något synnerligen oväntat:

"Från den 18 maj reser husdjur gratis med Västtrafik. En förutsättning är att de inte är giftiga, farliga eller störande för andra resenärer, att de är kopplade eller sitter i bur eller väska och reser med ett barn, ungdom eller vuxen resenär. Vad gäller sällskapshundar får det normalt bara resa en hund per vagn eller fordon, men resenär som reser med två hundar får ta med båda.
Ledarhundar och certifierade signalhundar får alltid resa med.

Jag är visserligen "giftigt snygg" men jag tror det passerar..jag sitter gärna i en tuff, kammo-matchad väska men jag vet inte riktigt om matte och husse vill bära en sådan stor.....man är ju inte en liten mopps typ!  
Störig är jag ofta, bäst kontrollanterna ser upp!! Jag brukar inte vara farlig på bussen i alla fall.. Om jag och en annan hund stiger på bussen samtidigt, ja då är det ingen tvekan om vem som får gå av..
Tänk, nu kan jag åka gratis över allt och till mina kompisar. Jag behöver inte ha Matte heller husse med mig längre, jag är ju bra på att ta egna intitiativ (dom tjatar mycket om det bland alla människor..hehe...) Jag kan se det framför mig, jag glider helt enkelt på, med svansen högt hållen och går bak till min plats i mitten. Cooolt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0